Загальна інформація
«Інтерактивна технологія «кіноклуб учителя іноземної мови» (Интерактивная технология обучения «Киноклуб будущего учителя иностранных языков»
Співвикладання в КНЛУ:
Юліус Метульчик онлайн лекція «Андрагогічна концепція Олександра Каппа» (2022 р.)
Молоді науковці (Яна Геннадіївна Фабрична та Олеся Василівна Ярошенко) щедро діляться своїм досвідом навчання іноземних мов і культур зі студентками факультету германської філології (спеціальність 014.02 Середня освіта) під час вивчення ними вибіркової дисципліни «Сучасні технології навчання іноземних мов і культур»
Під час науково-асистенської практики аспірантка ІІІ року навчання Рубан Алла Миколаївна прочитала лекцію студентам магістратури (група МЛі01-18, факультет романської філології) на тему “Formación en competencia auditiva mediante la comprensión audiovisual: visión de los científicos ucranianos y españoles”.
Аспірантка І року навчання Щербина Мадіна Баталівна ознайомила студенток групи СОа61-17 факультету германської філології (спеціальність 014.02 Середня освіта) з диференційованим підходом до формування у майбутніх учителів англійської мови компетентності в діалогічному мовленні.
- Порядок відпрацювання пропущених занять з дисциплін кафедри педагогіки, методики викладання іноземних мов та інформаційно-комунікаційних технологій.
- Графік консультацій науково-педагогічних працівників кафедри та відпрацювання студентами невиконаних видів навчальної роботи у другому семестрі 2022/2023 н. р.
Освітню діяльність кафедра здійснює на всіх освітніх рівнях: першому (бакалаврському) рівні, другому (магістерському) та третьому (освітньо-науковому) рівні.
НПП забезпечують освітній процес за такими освітніми програмами:
на першому (бакалаврському) рівні за спеціальністю 014 Середня освіта:
- Іноземні мови та літератури, методика навчання іноземних мов і зарубіжної літератури (англійська і друга західноєвропейська мова)
- Іноземні мови та літератури, методика навчання іноземних мов і зарубіжної літератури (німецька і друга західноєвропейська мова)
- Іноземні мови та літератури, методика навчання іноземних мов і зарубіжної літератури (іспанська і друга західноєвропейська мова)
- Іноземні мови та літератури, методика навчання іноземних мов і зарубіжної літератури (французька і друга західноєвропейська мова)
на другому (магістерському) рівні за спеціальністю 014 Середня освіта:
- Викладання європейських мов на основі комбінованих технологій (англійська і друга західноєвропейська мова)
- Німецька мова і друга західноєвропейська мова, зарубіжна література, методика навчання іноземних мов і культур у закладах вищої освіти
- Іспанська мова і друга західноєвропейська мова, зарубіжна література, методика навчання іноземних мов і культур у закладах вищої освіти
- Французька мова і друга західноєвропейська мова, зарубіжна література, методика навчання іноземних мов і культур у закладах вищої освіти
на третьому (освітньо-науковому) рівні за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки:
«Сучасні наукові освітні студії: педагогіка, методика навчання іноземних мов і культур, наукова англійська мова» за
КНЛУ створює можливості для формування індивідуальної освітньої траєкторії навчання здобувачів. Кафедра пропонує на вибір цілу низку вибіркових дисциплін, передбачених освітніми програмами та навчальними планами. Перелік та зміст дисциплін вільного вибору обговорюється зі стейкголдерами, роботодавцями та випускниками освітніх програм.
КНЛУ забезпечує поєднання навчальної та дослідницької діяльності, починаючи з першого року здобуття освіти на першому (бакалаврському) рівні: студенти пишуть реферати на задану тему, виконують дослідницькі завдання, як компонент написання курсових робіт, кваліфікаційних робіт в магістратурі, виконують науково-дослідницькі завдання під час практичної підготовки (проходження навчальних і виробничих практик, а також науково-викладацької практики на третьому (освітньо-науковому) рівні.
До освітнього процесу КНЛУ залучає вітчизняних і зарубіжних науковців, професіоналів-практиків, експертів та представників роботодавців до аудиторних занять на всіх освітніх програмах та освітньо-науковій програмі, що відбуваються у формі відкритих гостьових лекцій, майстер класів, тренінгів.
Так, у 2021-2022 навчальному році межах наукової співпраці на віртуальному майданчику Міжуніверситетської науково-дослідної лабораторії сучасних технологій навчання іноземних мов і культур кафедри англійської філології та лінгводидактики Сумського державного педагогічного університету імені А.С.Макаренка відбувся обмін досвідом: 17.11.2021 р. гостьова онлайн-лекція з подальшим он-лайн тренінгом 23.11.21 р. к.пед.н., доцента Подосиннікової Г.І. «Інтерактивна технологія «кіноклуб учителя іноземної мови» (The interactive teaching technology “Future Foreign Language Teacher’s Film Club” для здобувачів освітніх програм першого (бакалаврського) рівня «Іноземні мови та літератури, методика навчання іноземних мов і зарубіжної літератури (англійська мова і друга західноєвропейська мова)»; другого (магістерського) рівня «Викладання європейських мов на основі комбінованих технологій (англійська та друга західноєвропейська мова)» та третього (освітньо-наукового) рівня “Сучасні наукові освітні студії: педагогіка, методика навчання іноземних мов і культур, наукова англійська мова” зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки під керівництвом завідувача кафедри, д.пед.н., проф. В.В.Черниш.
Лектор: Ганна Ігорівна Подосиннікова, к.пед.н., доц., доцент кафедри англійської філології та лінгводидактики, керівник Міжуніверситетської науково-дослідної лабораторії сучасних технологій навчання іноземних мов і культур СумДПУ імені А.С.Макаренка.
Модератор: Валентина Василівна Черниш, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки, методики викладання іноземних мов й інформаційно-комунікаційних технологій Київського національного лінгвістичного університету.
Міжуніверситетська науково-дослідна лабораторія сучасних технологій навчання іноземних мов і культур об’єднує широке коло дослідників із різних університетів України, які працюють за науковою спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика навчання: германські мови.
Після зустрічі на онлайн занятті-тренінгу методичної майстерні «English Teacher’s Film Club», який організували для студентів, аспірантів, викладачів СумДПУ імені А.С.Макаренка та КНЛУ Міжуніверситетська науково-дослідна лабораторія сучасних технологій навчання іноземних мов і культур та її структурний підрозділ Студентська наукова лабораторія методики навчання іноземних мов і культур (керівник – к.пед.н., доцент Г.І.Подосиннікова) кафедри англійської філології та лінгводидактики факультету іноземної та слов’янської філології, гості з КНЛУ захотіли дізнатися про методичні засади цієї цікавої навчальної технології.
Тож на онлайн лекції здобувачі освіти (студенти бакалаврату та магістратури спеціальності 014 Освіта, а також аспіранти спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки) ознайомилися з розробленою Г. І. Подосинніковою методикою: інтерактивною навчальною технологією «кіноклуб вчителя іноземної мови» («Foreign Language Teacher’s Film Club»), яка спрямована на формування професійної компетентності майбутніх учителів і викладачів англійської мови, та її різновидом – інтерактивною технологією «іншомовний кіноклуб» («Foreign Language Film Club»), яка втілюється за авторською методикою на заняттях-тренінгах з метою комплексного удосконалення професійно-методичної та іншомовної комунікативної компетентності майбутніх учителів / викладачів англійської мови.
Лектор запропонувала здобувачам яскраву презентацію-візуалізацію, яка допомогла розкрити теоретичні засади технології, її характерні риси, переваги та труднощі, обговорити принципи та процедури відбору фільмів і фрагментів, мету та зміст етапів реалізації кіноклубу, характер вправ і прийомів, а також ознайомитися з прикладами фрагментів фільмів і завдань.
На лекції панувала дружня невимушена атмосфера професійного спілкування, у який присутні обговорили можливості практичного використання інтерактивної технології «кіноклуб вчителя іноземної мови» та «іншомовний кіноклуб» в закладах вищої освіти, базовій і профільній школі.
Здобувачі освіти КНЛУ відзначили актуальність лекції, мотивуючий потенціал, оригінальність і ґрунтовність розробленої Г.І.Подосинніковою технології, професійне і докладне висвітлення проблеми. Майбутні учителі англійської мови щиро подякували лекторові та висловили бажання брати участь у роботі методичної майстерні «English Teacher’s Film Club» Студентської наукової лабораторії методики навчання іноземних мов і культур СумДПУ імені А.С.Макаренка.
Для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня 22.04.2022 р. докт.пед. наук, проф. проф., завідувач кафедри іноземних мов для гуманітарних факультетів Чернівецького університету імені Юрія Федьковича Лабінська Б.І. в рамках навчальної дисципліни «Методика навчання іноземних мов і культур: етапи становлення і розвитку» прочитала відкриту онлайн лекцію на тему: «Методи і технології навчання іноземних мов: історія і сучасність». Лекторка зупинилася на питаннях зародження методів навчання іноземних мов, їх класифікації, особливої уваги надано параметрам аналізу методів навчання іноземних мов. Значний інтерес у здобувачів викликало питання характеристики сучасних методів і прийомів навчання. Лекція мала інтерактивний характер, відрізнялася проблемними питаннями, широким залученням демонстрації прикладів сучасних технологій.
КНЛУ сприяє інтернаціоналізації освітнього процесу за ОНП. Навчання, викладання та наукові дослідження пов’язані з інтернаціоналізацією діяльності КНЛУ та регулюються чинними документами КНЛУ: Стратегія (https://tinyurl.com/nrv8jfnj), Положенням про організацію освітнього процесу для аспірантів (здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії) у КНЛУ (https://tinyurl.com/4p44zm4u), Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність (https://tinyurl.com/mnnu8dvk ). здобувачі освіти всіх рівнів беруть участь у наукових міжнародних конференціях. Університет забезпечує доступ до наукометричних баз даних Scopus і Web of Science. На вебсторінці бібліотеки (https://library.knlu.edu.ua/ ) розміщено інформацію про відкриті міжнародні е-ресурси.
Університет організовує гостьові лекції для здобувачів усіх рівнів провідних фахівців університетів-партнерів Західної Європи. Так, у 2016-2017 н.р. КНЛУ з циклом лекцій з методики навчання англійської мови відвідала д-р Сью Гартон (Університет Астон, м.Бірмінгем, Велика Британія), д-р Маттіас Хутц прочитав цикл лекцій з міжнародної комунікації (Педагогічний інститут м.Фрайбург, Німеччина), співвикладання в КНЛУ відбулося з д-ром Анею Бейлі (директор Центру англійської мови та комунікації (CELCA з проблем використання ІКТ в освітньому процесі), університет Астон, м.Бірмінгем, Велика Британія), у 2017 р. у рамках співвикладання професор Роберт Фокс, директор програми «Рік Великої Британії за кордоном» прочитав цикл лекцій з дисциплін філологічного циклу. Щороку з 2016 по 2019 р. д-р Муна Морріс-Адамз викладала цикл лекцій з методики навчання англійської мови на різних рівнях опанування іноземною мовою, провела майстер-класи з організації рольових і ділових ігор на заняттях з іноземної мови. 16.06.2022 р. професор кафедри андрагогіки і педагогіки філософського факультету університету імені Я.-А.Коменського (м.Братислава, Чехія) Юліус Метульчик провів онлайн лекцію з подальшим її обговоренням на тему: «Андрагогічна концепція Олександра Каппа». Лекція відзначалася використанням ілюстративних матеріалів. Про зацікавлення аудиторії свідчить подальше обговорення та питання, що були поставлені лектору. Здобувачів цікавило питання поглядів О.Каппа на освіту жінок. Лекція пройшла за медіації доктора пед.наук, професора кафедри Волярської О.С.
Весь освітній процес в КНЛУ здійснюється в рамках процедури дотримання академічної доброчесності в КНЛУ. Університетом визначено Положенням про академічну доброчесність здобувачів вищої освіти КНЛУ (перший (бакалаврський) і другий (магістерський) рівні вищої освіти; денна і заочна форми здобуття освіти); Положенням про запобігання плагіату та інших видів академічної нечесності у навчальній та науково-дослідній роботі науково-педагогічних працівників і здобувачів вищої освіти КНЛУ; Порядком перевірки на наявність академічного плагіату дисертацій, поданих до розгляду в спеціалізовані вчені ради КНЛУ; Порядком перевірки на наявність академічного плагіату дисертацій здобувачів ступеня доктора філософії у КНЛУ; Програмою забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в КНЛУ (розділ 8. Забезпечення ефективності системи запобігання та виявлення академічного плагіату в наукових працях працівників Університету і роботах здобувачів вищої освіти; https://tinyurl.com/4zdpj6ue). Дотримання положень академічної доброчесності – один із найважливіших пріоритетів стратегічного розвитку Університету (Стратегія розвитку КНЛУ на 2021–2025 рр. https://tinyurl.com/nrv8jfnj).