Про кафедру

Функціонування систем контролю і управління освітньою, методичною, науковою, організаційно-виховною, міжнародною  діяльністю  забезпечують провідні фахівці  кафедри:  

  • наукова діяльність – доктор педагогічних наук, професор Бігич Оксана Борисівна.
  • виховна діяльність – кандидат педагогічних наук, старший викладач Кузьменко Юлія Вікторівна.
  • міжнародна діяльність кафедри – доктор педагогічних наук, професор Майєр Наталія Василівна.

Кафедра складається з трьох секцій:

  • Секція методики викладання англійської мови – завідувач кандидат педагогічних наук, старший викладач Кузьменко Юлія Вікторівна.
  • Секція методики викладання німецької мови – завідувач кандидат педагогічних наук, доцент  Свиридюк Віра Петрівна.
  • Секція методики викладання іспанської мови – завідувач доктор педагогічних наук, професор Бігич Оксана Борисівна.
  • Секція методики викладання французької мови – доктор педагогічних наук, професор Майєр Наталія Василівна
  • Секція педагогіки – завідувач кандидат педагогічних наук, доцент Кудіна Валерія Василівна
  • Секція інформаційно-комунікаційних технологій – завідувач доктор педагогічних наук, професор Коваль Тамара Іванівна

Науково-викладацькі кадри кафедри активно ведуть наступну діяльність:

Підготовка науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації

За останні  роки на кафедрі було захищено 9 докторських дисертацій (В. В. Черниш, Н. В. Майєр, О. О. Паршикова, І. П. Задорожня, Л. І. Зеня, Б. І. Лабінська, О. П. Биконя, Н. В. Зінукова, З. Корнєва).

Здійснюється вдосконалення кредитно-модульної системи організації освітнього процесу в бакалавраті та магістратурі, розробляються ефективні шляхи використання у навчанні ІКТ

Удосконалюються програми з 11 дисциплін бакалаврату й 13 дисциплін магістратури.

Це такі дисципліни, як: Методика навчання іноземних мов і культур у ЗВО в європейському контексті; Основні підходи до навчання іноземних мов у початковій школі; Сучасні підходи до тестування в навчанні ІМ; Сучасні засоби навчання іноземних мов у ЗСО; Особливості реалізації проектної методики НІМіК учнів ЗСО; Методика навчання англійської / французької / німецької / іспанської мови в ЗСО; Комунікативно-ігрові технології у навчанні ІМ у закладах СО тощо.

Наукова діяльність кафедри

Магістрам нашого університету пропонуються такі дисципліни, як Методика навчання ІМіК в європейському контексті; Сучасні технології навчання ІМіК; Методи та організації сучасних досліджень з методики навчання ІМіК; Історія методики навчання ІМ; Методика навчання ІМ у вищій школі; Засоби професійно-орієнтованого навчання ІМіК; Технологія укладання навчальних програм; Комбіновані технології у навчанні ІМ; Технологія самостійної роботи студентів з формування іншомовної комунікативної компетентності Foreign Languages Teaching at Secondary Schools and in Universities within the European Context, Course Design and Evaluation та інше. 

На кафедрі започатковано  роботу 4 наукових шкіл: Теоретико-методичні засади навчання іноземних мов і культур у загальноосвітніх і вищих навчальних закладах (засновник проф. Ніколаєва С. Ю.); Теоретичні засади створення навчально-методичних комплексів для мовної міжкультурної підготовки вчителів іноземних мов (засновник проф. Бориско Н.Ф.); Формування професійно орієнтованої іншомовної комунікативної компетентності з використанням електронних засобів навчання (засновник проф. Бігич О. Б.); Теоретико-методичні засади підготовки майбутнього вчителя іноземних мов (засновник проф. Черниш В. В.). У 2020 році наукові школи об’єдналися в одну спільну школу під керівництвом доктора педагогічних наук С.Ю.Ніколаєвої 

Кожного навчального року кафедра готує докторантів та аспірантів (докторів філософії) за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки.

Щорічно готується від 60 до 80 виступів на наукових конференціях, які викликають високу зацікавленість аудиторії та видається від 50 до 60 публікацій: монографій, в т.ч. колективних, підручників, посібників, навчальних програм, статей і тез. Під керівництвом викладачів кафедри кожного навчального пишеться й успішно захищається до 15 дипломних робіт. 

Публікаційна діяльність кафедри

Не можна оминути увагою останні публікації кафедри: колективні монографії, підручники й посібники для студентів «Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика» (Київ, «Ленвіт», 2013); «Сучасні технології навчання іноземних мов і культур у загальноосвітніх і вищих навчальних закладах» (Київ, «Ленвіт», 2015), «Практикум з методики навчання іноземних мов і культур у загальноосвітніх навчальних закладах: англ. мова, нім мова, франц мова, ісп. мова» (Ірпінь, Видавець Романенко Л. Л., 2016).

Студенти, аспіранти, здобувачі, вчителі шкіл й викладачі ЗВО дають високу оцінку цим публікаціям. 

Видавнича діяльність кафедри

•  Фахове видання з педагогічних наук “Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Педагогіка та психологія” (категорія “Б”) ISSN 2412-9283″.  Офіційний веб-сайт видання: http://visnyk-pedagogy.knlu.edu.ua
•   Фахове видання з педагогічних наук, науково-методичний журнал “Іноземні мови” (категорія “Б”) ISSN 1817-8510. Офіційний веб-сайт видання: http://fl.knlu.edu.ua

Міжнародна діяльність кафедри

•  Участь у міжнародних проектах.
•  Співпраця із зарубіжними членами редколегій наукових видань кафедри.
•  Членство у редколегіях зарубіжних видань.
•  Співпраця з зарубіжними видавництвами в Україні.

Слід згадати про інші основні напрями роботи викладачів, а саме: узагальнення європейського і світового досвіду підготовки вчителів і викладачів ІМіК, керівництво науковою роботою студентів (курсовими, дипломними роботами, підготовка публікацій), удосконалення методики проведення кваліфікаційних іспитів рецензування опанування дисертацій, рецензування підручників й інших фахових проектів, співпраця з Національною академією педагогічних наук, з міжвідомчою радою з координації наукових досліджень з педагогічних і психологічних наук в Україні, з кафедрами інших ВНЗ України (Сумського ДПУ ім. А. С. Макаренка, Тернопільського НПУ імені В. Гнатюка, з університетами Чернівців, Харкова, Запоріжжя, Дніпра, Чернігова та іншими).

Основним науковим напрямом, за яким виконується науково-дослідна робота секції ІКТ, є теоретико-методичні основи впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у підготовку майбутніх фахівців у вищій школі, створення мультимедійних електронних освітніх ресурсів в інформаційному освітньому середовищі університету.

Підготовлено 11 кандидатів наук: Чірва І.І., Городнича Л.Д., Каменєва Т.І., Чуфарлічева А.Ю., Майєр Н.В., Кочубей Н.П. (науковий керівник проф. Коваль Т.І.); Радецька С.В., Бебих В.В., Стрілець В.В., Синекоп О.С., Плотніков Є.О. (науковий керівник проф. Асоянц П.Г.)

При секції ІКТ працює постійно діючий семінар для аспірантів, а також науковий семінар для викладачів університету з питань створення мультимедійних електронних освітніх ресурсів у системі управління навчанням Moodle. Професорсько-викладацький склад секції ІКТ протягом кількох останніх років проводить майстер-класи, метою яких є підвищення рівня ІКТ-компетентності викладачів університету, зокрема з проблем створення маультимедійних презентацій лекцій, веб-сайтів, електронних навчально-методичних комплексів з дисциплін у середовищі Moodlе, ефективного використання цифрових Інтернет-ресурсів та хмарних технологій у освітньому процесі.

Професор Коваль Тамара Іванівна активно працює у спеціалізованих вчених радах по захисту дисертацій та виступає офіційним опонентом, експертом та рецензентом дисертаційних робіт. Вона є членом редакційної редколегії наукового журналу “Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах.”

Напрями наукової роботи секції ІКТ: 

  • Дослідження економічних і психосоматичних процесів і явищ.
  • Інформаційно-комунікаційні технології у менеджменті, маркетингу і туризмі.
  • Інформаційно-комунікаційні технології у навчанні іноземних мов.
  • Інформаційно-комунікаційні технології у навчанні математичних дисциплін.
  • Інформаційно-комунікаційні технології у перекладі.
  • Підготовка студентів до використання ІКТ у майбутній професійній діяльності.
  • Професійна  підготовка майбутніх фахівців до використанням технологій дистанційного навчання.